Translater

teller

maandag 15 september 2014

pastel klok


Nu weet iedereen wel dat ik van bepaalde dingen helemaal zot ben. 
Één daarvan is MDF bewerken, t andere is klokken  een ander is het helemaal verzot zijn op uiltjes, dus  heb ik overal en nergens klokken staan ;-)
Wat ben ik toch een mazzelkont want in het volgende werkstuk zijn al deze dingen goed van pas gekomen.

De basis voor dit werkstuk is de prachtige ronde klok van Let's get Bizzee.
Ik ben begonnen met de twee-delige klok in de gesso te zetten en dit goed te laten drogen.
Daarna heb ik de onderdelen gesprayd met verschillende kleurtjes glimmermist, zoals lila, licht blauw, licht groen, roze, goud en geel.
Op de stikker wijzerplaat heb ik ook met glimmermist gesprayd en alles een nachtje laten drogen.

De secondewijzer van de klok is bewerkt met witte gesso en ook gesprayd met glimmermist, zodat deze ook mooi van kleur is.

Nu heb ik in mijn verzameling met hobbyspulletjes ook een lade vol met prachtige siliconen mallen.
Deze worden eigenlijk vaak gebruikt voor taartdecoratie's en om lekkere cupcakes te versieren. 
Maar...........................
Rosita zal Rosita niet zijn als ze daar niet iets heel anders mee zal doen.
Hoezo eigenwijs? :-)
Ik heb de mallen gebruikt om daar zelf mooie embellisments mee te maken door middel van Creall Do&and Dry licht gewicht aan de lucht drogende klei van Craft Emotions te gebruiken.
Wat is dit een waanzinnig leuk spul :-)
Je pakt een mal, neemt wat van de klei in je handen, duwt deze zachtjes in de vorm, vult de vorm mooi op, dan haal je de klei er voorzichtig uit en je laat het een nachtje drogen.
Een kind kan de was doen hahaha :-)
Op deze manier heb ik de vogels, uiltjes, bloemen, hartjes, vlinders, sleutels en friemel's en frutsels gemaakt :-)
Na een nachtje drogen kon ik deze ook gaan bewerken met de glimmermist.
Natuurlijk had ik geen geduld om te wachten totdat het droog was dus even de heattool erop en vooruit met de geit :-)

Er moest zeker een klein beetje blingbling op komen, dus ben ik met zilverkleurige Inka Gold over de bewerkten embellisments gegaan voor wat extra glans.

In mijn natuur bak lagen van aller handen spulletjes maar zoals gewoonlijk niet in de goede kleurtjes.
Potjedikkie nog aan toe :-)
Probleem was natuurlijk snel opgelost door met een kwast een dun laagje gesso aan te brengen op de bloemen, blaadjes en takjes, dit even te drogen met de heattool en dat dan ook te besprayen met de glimmermist.
Alles mooi op kleur, alles precies naar mijn zin dusssssssss... ...plakken maar :-)

Hier een beetje passen, daar een beetje meten, kan dit wel, kan dit niet, hoe leg ik dat, oooh jeetje jeetje wat een bezigheid, maar.........
... het is me toch gelukt. 
Goed bezig  zeg ik dan maar :-)
En het resultaat mag er volgens mij best zijn dacht ik zo maar even :-)

 De klok en  veel van de andere materialen zijn te koop bij :creamiep

Bedankt voor het kijken op mijn blog.
Ik geniet van alle leuke reactie's.
Liefs,
Rosita

 Lieve Daan , dankjewel voor t uittypen van dit werkstuk voor me , je bent een SCHAT ;-)

9 opmerkingen:

  1. dat is weer een waar kunstwerk he skattie dat vindt ik ook leukk die klei oooo je snap m vast al haaa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om te zien. Heb ook die mallen en klei nog liggen moet ff er mee aan de slag zoals ik hier zie. Toppie gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje! Wat heb jij veel malletjes. Hij is erg leuk geworden. Wat goed van je dat je de tekst hebt laten typen!!!! (-_0)
    Kus van Je-zus Die niet op donderdag kan wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jij hebt je weer eens lekker uitgeleefd, geweldig. Kan niet wachten tot we naar jou komen. Xxx

    Hellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow wat een mooie klok zeg en dat lijstje wat een leuk idee

    elly ,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi is je klok geworden echt een prachtexemplaar .daar kun je trots op zijn .
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pracht werkstuk Rosita! Wat heb je je hierop heerlijk kunnen uitleven, geweldig!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de klok prachtig! Ook fijn de uitgebreide uitleg erbij. Gelukkig heb je iemand om het typewerk voor je te doen.

    groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita