Translater

teller

donderdag 5 september 2013

Zomerse mok gemaakt ;-)

Ik heb nu nog heerlijk vakantie en ooo wat is t een geweldig lekker weer , puuuuuur genieten hahahaha.
Nu ben ik afgelopen week een keertje een paar daagjes strand gaan pikken en wat heb ik daarvan genoten .
Om dit heerlijke gevoel nog even vast te houden ben ik eens aan de slag gegaan met Porcelaine verf .
Deze verf is ontzettend fijn om op borden , schalen , vazen , bekers en mokken te gebruiken en ik ben dan ook aan de slag gegaan met mooie gele mok .

Het patroon heb ik gemaakt door middel van een stencil op de mok te plakken .

Ik ben aan de slag gegaan met een heel oud hard penseeltje en heb de verf stippeltjes gewijs op de bekers aangebracht .
Eerst de oranje/ bruine zandkleur ,en daarna de zeesterren in oranje/zand en een bruine kleur .

24 uur laten staan zodat de verf mooi wat kan drogen en daarna de mok de over in , 35 minuutjes op 150 graden .
Toen de oven klaar was  deze uitgezet en de mok er gewoon s'nachts in laten staan zodat hij s'morgens goed afgekoeld was.
Nu kan ik er  heerlijk mijn theetje uit drinken en geniet ik nog steeds van t heerlijke zomerse strand gevoel en ik denk dat ik dit mooi de hele winter zo vol kan houden hahaha.

De geweldig fijne porcelaine verf is te koop bij cchobby Ik zou zeggen ga daar eens kijken want de keuze is REUZE ;-)

Bedankt voor t kijken en ik wens jullie nog een paar heerlijke zonnige dagen toe , ik ga ervan genieten , liefs Rosita 

7 opmerkingen:

  1. mooi is dit weer en het weer is ook mooi wij boffen maar in onze vakantie he ff lekker genieten
    gr elza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave mok!! Wat zal je bakkie koffie hier goed uit smaken!!
    Liefs Ditta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zal die thee smaken uit zo een mooie beker.
    geniet nog van je vakantie dit weer is echt voor jou besteld.
    liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie gaaf. Dat zal vast lekker drinken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles in " ´t Hobbykot" is niet zeker van z´n oorspronkelijke uiterlijk...het wordt allemaal zomaar gepimpt! Haha, leuk is deze geworden! Geniet van je vakantie nog! Liefs, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een mooie kop. Nu word thee drinken nog leuker. Heel veel plezier met je prachtige mok.

    Gr. Daan de Ruijter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wouwww ik wil ook uit zo`n beker drinken.
    Een heel servies zo zou niet gek zijn haha
    Prachtig Rosietje.
    Liefs Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je een berichtje op mijn blog achterlaat , ik lees ze altijd met heel veel plezier , liefs Rosita